Trening za trenere

Znanje i ekspretiza pokreću promene

Fokus uspešnih brzorastućih kompanija nije više samo na privlačenju talenata, već i na njihovom zadržavanju u organizaciji. Motivisanost i pripadanost organizaciji kod pojedinaca postiže se kroz stvaranje prilika za njihov profesionalni razvoj. Stoga, omogućavanje učenja i sticanja novih znanja zaposlenih predstavlja prioritet današnjih kompanija koje teže uspešnom poslovanju i daljem rastu.

Iz tog razloga, potreba za ekspertima koji će uspešno prenositi znanje zaposlenima u bilo kojoj organizaciji danas je najizraženija.

Biti uspešan poslovni trener podrazumeva:

  1. Bazična znanja iz određene oblasti koje je tema obuke.
  2. Razvijene kompetencije koje podrazumevaju adekvatno definisanje ciljeva i zadataka obuke i metodologije rada imajući u vidu sve specifičnosti učesnika.
  3. Vladanje svojim znanjima i sobom tokom trenažnog procesa, utičući na stvaranje podsticajne dinamike unutar grupe učesnika za usvajanje i primene novih sadržaja.

Program “Trening za trenere” osmišljen je sa ciljem da odgovori na dugoročnu potrebu organizacija za angažovanjem kvalitetnih poslovnih trenera, kako bi svojim članovima tima ponudili prostor za dalji razvoj i osigurali uspešan transfer znanja na ostatak organizacije čineći svoje poslovanje održivim.

Po uspešnom završetku programa učesnici će biti osposobljeni da:

  1. Adekvatno izaberu metode i tehnike u skladu sa specifičnostima teme, sadržaja i karakteristikama ciljne grupe, odnosno učesnika.
  2. Kreiraju strukturu, definišu ishode i osmisle adekvatan plan i program treninga.
  3. Identifikuju potencijalne prepreke u komunikaciji sa učesnicima i primene tehnike za podsticanje učesnika na aktivnost i interakciju.
  4. Osmisle i kreiraju efikasne propratne trening materijale.
  5. Primene tehnike i metode za uspešno upravljanje dinamikom trenažnog procesa, uživo i online, radi ostvarivanja unapred definisanih ciljeva treninga.
  6. Identifikuju prostor za unapređenje treninga i sopstvenog rada.
  7. Superviziraju, prate i rade na daljem razvoju učesnika treninga kroz osmišljavanje “follow-up” aktivnosti.

Ukupan broj sati trajanja programa: 36
Dinamika realizacije planiranih časova: Program se realizuje svakog drugog vikenda u mesecu (subotom ili nedeljom) u trajanju od tri meseca.
Planirani broj časova po danu: 6

Tokom perioda između susreta polaznici će individualno raditi na zadacima definisanim programom.


O SERTIFIKATU:
Nakon uspešno završenog programa, polaznici dobijaju sertifikat:

LEADERSHIP PROGRAM
nivo: PRACTICIONER

Nakon uspešno završene obuke učesnici imaju mogućnost da dodatno usavrše prethodno usvojene trenerske veštine kroz supervizijski rad (master program).


Program je akreditovan od strane Upruženja za psihoterapiju, savetovanje i koučing Srbije (UPSKS) i realizuje se u skladu sa najvišim profesionalnim standardima definisanim od strane Evropskog saveta za koučing i mentorstvo (EMCC), što garantuje sistematski pristup edukativnom procesu i postizanje projektovanih ishoda.

Program se realizuje uživo u malim grupama do 5 učesnika kako bi se obezbedio efektivan i individualizovan pristup. Na ovakav način, garantovano je pogodno okruženje za personalizovano učenje, aktivno učešće, smislenu interakciju i dublje razumevanje tema, što ima za cilj efikasniji razvoj veština i njihovih primena u realnom poslovnom kontekstu.

UPIS JE U TOKU! 

RAD U GRUPAMA DO 5 UČESNIKA!
OGRANIČEN BROJ MESTA! 

U CILJU EFIKASNIJEG RADA DINAMIKA RADA BIĆE DOGOVORENA SA UČESNICIMA NAKON POSLATE PRIJAVE

Vrednost investicije: 500 EUR (sa uračunatim PDV-om) po učesniku

Obavljanje trenerskog poziva podrazumeva posedovanje raznovrsnih sposobnosti, znanja i veština. Posedovanje znanja na temu samog treninga nije ni u kom slučaju dovoljno za uspešnu realizaciju trenažnog procesa. Pored postojanja stručnosti za oblast kojom se trening bavi, neophodno je na adekvatan način struktuisati, odnosno prilagoditi sadržaj, poštujući specifičnosti ciljne grupe, vremenski faktor, željeni ishod treninga, materijano-tehničke uslove, kao i osobine samog trenera.

Takođe, tako prilagođen sadržaj je potrebno preneti učesnicima primenom efikasnih metoda i tehnika i kroz podsticanu aktivnost i interakciju učesnika, osigurati uspešan transfer znanja.

Biti uspešan trener predstavlja umetnost vladanja sobom, sopstvenim emocijama, scenom, prostorom, vremenom, dinamikom, sadržajem. 

Upravo iz tih razloga, kompleksnost trenerskog poziva zahteva temeljnu obuku i sistematičan rad na polju unapređivanja potrebnih veština.

  • Sticanje uvida u različite vidove učenja kod odraslih u cilju najefikasnijeg načina predstavljanja sadržaja i osiguranja transfera znanja.
  • Upoznavanje sa metodama i tehnikama realizacije obuka, sa njihovim specifičnostima (pozitivnim svojstvima i njihovim ograničenjima), kao i sa faktorima koji utiču na izbor primene svake od njih radi boljeg efekta u procesu prenošenja znanja. 
  • Upoznavanje sa elementima plana, odnosno koncepta obuke kao i njegovog načina izrade, neophodnog za uspešno planiranje i realizaciju trenažnog procesa.
  • Razumevanje faktora i elemenata uspešne komunikacije, kao i upoznavanje sa mogućim preprekama u toku komunikacionog procesa, kao osnovnog alata u obavljanju posla trenera.
  • Upoznavanje sa elementima i principima kreiranja efektne „PowerPoint“ prezentacije, kao vizuelne podrške prilikom realizacije treninga.
  • Razumevanje faktora koji utiču na uspešnost javnog nastupa, kao upoznavanje sa metodama i tehnikama iz domena psihičke pripreme, neverbalne komunikacije i savladavanje treme.
  • Uviđanje potrebe za efikasnim upravljanjem dinamikom trenažnog procesa, kao i upoznavanje sa adekvatnim načinima trenerskog delovanja i intervenisanja u različitim fazama i specifičnim situacijama u okviru trenažnog procesa.

Nakon uspešno završenog programa, predviđeno je da učesnici budu osposobljeni za:

  • Adekvatan izbor metoda i tehnika u skladu sa specifičnostima teme, sadržaja i karakteristikama ciljne grupe, odnosno učesnika.
  • Kreiranje plana i programa treninga, neophodnog za pripremu uspešnog treninga.
  • Identifikovanje potencijalnih prepreka u komunikaciji sa učesnicima i primenu tehnika za Podsticanje učesnika na aktivnost i interakciju.
  • Prepoznavanje i kreiranje elemenata efektne „PowerPoint“ prezentacije.
  • Primenu tehnika i metoda za efikasno upravljanje dinamikom trenažnog procesa radi ostvarivanja unapred definisanih ciljeva treninga.

Program je akreditovan od strane Udruženja za psihoterapiju, savetovanje i koučing Srbije i realizuje se najvišim profesionalnim standardima definisanim od strane Evropskog saveta za koučing i mentorstvo (EMCC).

  1. Sertifikovani trener – PRACTICIONER*
  2. Licencirani trener – MASTER**

* Za sticanje sertifikata „Trener – PRACTICIONER“ potrebno je redovno prisustvo i aktivno učešće polaznika tokom realizacije programa

** Za sticanje licence „Trener – MASTER“ potrebno je da nakon uspešno završenog programa učesnik ima dodatnih 10 sati prakse pod supervizijom.

Ukupan broj sati trajanja programa: 21 sat

Dinamika realizacije planiranih časova: predviđeno je da se program realizuje dinamikom od jednog trening dana tokom tri sedmice.

Planirani broj časova po danu: 7

Tokom perioda između susreta polaznici će individualno raditi na zadacima definisanim u toku  programa.

  • predavanja
  • interaktivna (radioničarska) nastava – grupni rad, rad u parovima, diskusija, facilitacija
  • individualni rad

Program je akreditovan od strane Udruženja za psihoterapiju, savetovanje i koučing Srbije i realizuje se u skladu sa najvišim profesionalnim standardima definisanim od strane Evropskog saveta za koučing i mentorstvo (EMCC).

U sklopu ove teme učesnici će se upoznati sa funkcijom trenera u procesu pronošenja znanja, veštinama koje je neophodno da poseduje uspešan trener, razumeće razliku između trenera, predavača i facilitatora, uvideće potrebu za raznovrsnom primenom metoda i tehnika u cilju efikasnog obavljanja trenerskog posla. 

 

Specifične teme u okviru oblasti:

  • Karakteristike trenerskog poziva
  • Specifičnosti učenja kod odraslih
  • Metode i tehnike efikasnog prenošenja znanja

Kako bi se osiguralo da planirane aktivnosti koje bi se realizovale tokom trenažnog procesa imaju funkciju ostvarivanja definisanih zadataka i ciljeva treninga, zbog kojih se trening i realizuje, nužno je da učesnici ovladaju znanjima neophodnim za efikasno dizajniranje i planiranje obrazovnog procesa.

 

Specifične teme u okviru oblasti:

  • Elementi efikasno izrađenog plana i programa treninga
  • Faktori koji utiču na proces planiranja i dizajniranja treninga
  • Tehnike kreiranja plana efikasnog treninga

Trenerski poziv, odnosno proces prenošenja znanja i iskustvo učenja se isključivo ostvaruje kroz komunikaciju, stoga je efikasna komunikacija od suštinskog značaja za uspešno obavljanje trenerskog posla. Znati preneti poruku različitim učesnicima, osigurati da je poruka na pravi način izrečena i protumačena, podsticati i održavati dvosmernu komunikaciju u interakciji sa učesnicima, samo su neki od zadataka koji se svakodnevno stavljaju pred trenera.

Specifične teme u okviru oblasti:

  • Elementi i faze komunikacionog procesa
  • Faktori efikasne komunikacije
  • Značaj i funkcija povratne informacije

Izrada i priprema efektne „PowerPoint“ prezentacije može da bude izuzetno korisna i da predstavlja vizuelnu podršku prilikom realizacije treninga. Sam kvalitet prezentacije značajan je faktor koji omogućava dalje usavršavanje i kretanje ka izvrsnosti u obavljanju trenerskog  poziva. Loša prezentacija, pak, može da ometa komunikaciju, umesto da je olakša.  Publika mora razumeti poruku, stoga je neophodno da nastup bude ubedljiv, argumentovan i potkrepljen dobrom prezentacijom. Izrada dobre prezentacije podrazumeva vladanje celokupnim kompletom veština, od dobrog struktuiranja informacija i temeljnog poznavanja funkcionalnosti programa, preko smisla za dizajn i orijentisanost na detalje. Sve tražene kompetencije mogu se značajno unaprediti sagledavanjem i upoznavanjem principa i tehnika čijom primenom će se osigurati izrada efetkne prezentacije.

Specifične teme u okviru oblasti:

  • Značaj, uloga i adekvatno korišćenje „PowerPoint“ prezentacije u trenerskom poslu
  • Elementi, principi i tehnike kreiranja efektne „PowerPoint“ prezentacije

Svaki trening, svaka interakcija sa učesnicima zapravo jeste jedan vid javnog nastupa. Od veštine javnog nastupa trenera zavisi njegov nivo uverljivosti, nivo motivacije i nivo pažnje učesnika, odnosno stepen uspešnosti trenažnog procesa. Kako biti uverljiv i efaktan „na sceni“, kako se adekvatno pripremiti, kako ovladati svojim govorom tela, kako efikasno vladati sopstvenim emocijama uoči i tokom javnog nastupa samo su neki od izazova sa kojima se suočava trener tokom svog rada.

Specifične teme u okviru oblasti:
Elementi efektnog javnog nastupa
Pripremanje javnog nastupa
Javni nastup i trema
Psihička priprema
ABC model emocionalnih reakcija

Prenošenje znanja putem treninga je veoma živ proces. Dvosmerna komunikacija i aktivnost učesnika čini da svaki trening poseduje jedinstvenu dinamiku. Kakva god dinamika da karakteriše određeni trenažni proces, trenerski poziv zahteva prilagodljivost trenera, kao i njegovu pravovremenu i adekvatnu intervenciju koja će omogućiti efikasno upravljanje trenažnim procesom i dolaženje do unapred definisanog cilja treninga. 

Specifične teme u okviru oblasti:

  • Principi efikasnog upravljanja trenažnim procesom
  • Efikasno otpočinjanje treninga
  • Formiranje grupa
  • Podsticanje učesnika na aktivnost
  • Delovanje usled konfrontirajućih stavova učesnika
  • Reagovanje na nezgodna pitanja i situacije

Nenad Mišković

HR stručnjak sa višegodišnjim iskustvom na menadžerskim pozicijama u različitim industrijama i organizacionim strukturama. Imao ključnu ulogu u razvoju kompanija definišući nove i unapređujući postojeće HR procese u skladu sa savremenim trendovima i najboljim svetskim praksama. Kroz podršku i saradnju sa top menadžmentom kompanija uspešno radio na transformaciji organizacija, uspostavljajući kulturu inovacija i razvoja. Usko specijalizovan u oblasti razvoja organizacija i pojedinaca.

Poslovni kouč, sertifikovani trener razvojnih veština i soft skills trener. Potpredsednik Evropskog saveta za koučing i mentorstvo Srbije (EMCC Srbija) i član Upravnog odbora  EMCC Global.

Edukator poslovnog koučing programa OLI Centra za integrativnu psihodinamsku psihoterapiju, savetovanje i koučing.

Angažmanima kao edukator u OLI Executive Coaching-u i kao potpredsednik EMCC Srbije, nastoji da podrži svoje kolege u sticanju i unapređenju kompetencija neophodnih za profesionalno obavljanje koučing profesije i da pomogne u efikasnoj primeni koučing principa i tehnika u poslovnom okruženju.

Sertifikovani trener i predavač međunarodnih fondacija sa višegodišnjim iskustvom u dizajniranju, planiranju i realizaciji treninga programa.

Preko 3000 sati proveo u izvođenju treninga namenjenih prevashodno ekspertima, menadžerima i donosiocima odluka.

Autor više programa kraćih oblika edukacije akreditovanih od strane Udruženja za psihoterapiju, savetovanje i koučing Srbije.

Preuzmite plan i program treninga

Prijavite se na Trening za trenere program

Scroll to Top